Let op: de Voice Dialogue Academie is onderdeel van het Balkon. Deze algemene voorwaarden gelden zowel voor programma's van het Balkon als van de Voice Dialogue Academie.
Artikel 1 Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:Artikel 2 Toepasselijkheid
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle door opdrachtnemer gedane offertes en op alle door haar gesloten overeenkomsten met opdrachtgever.
2.2 Deze voorwaarden worden tegelijkertijd met de offerte danwel de conceptovereenkomst aan de opdrachtgever verstrekt.
Artikel 3 Kwaliteit
3.1 Het Balkon verplicht zich tot het leveren van goed werk in overeenstemming met de geldende professionele normen. |
De voorbereiding en uitvoering van het werk geschieden naar beste vermogen van de opleiders van het Balkon.
Artikel 4 Betalingen
4.1 De overeengekomen prijs is zonder BTW, tenzij anders overeengekomen.
4.2 Indien niet anders overeengekomen, blijft de prijs gedurende de looptijd van het contract ongewijzigd.
4.3 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na de datum van de factuur of binnen de termijn zoals is overeengekomen en op de factuur is vermeld.
4.4 Bij latere betaling dan zoals vermeld onder 4.3. is de opdrachtgever automatisch in gebreke en een vertragingsrente verschuldigd ten hoogte van 1% van het desbetreffende factuurbedrag voor elke maand of een gedeelte daarvan dat de opdrachtgever met de betaling in verzuim is.
4.5 Het bepaalde in het vorige lid is niet van toepassing indien de wet opdrachtgever de bevoegdheid geeft de betaling op te schorten.
4.6 Opdrachtgever zal zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke kosten betalen, die gemaakt moeten worden ter zake van de invordering.
Artikel 5 Overmacht en annulering
5.1 Ontbinding van de overeenkomst kan uitsluitend geschieden bij aangetekend schrijven.
5.2 Tot 8 weken voor aanvang van de opdracht kan de opdrachtgever de overeenkomst kosteloos ontbinden.
Bij annulering tot 4 weken voor aanvang van de opdracht wordt 25% van de overeengekomen vergoeding in rekening gebracht bij de opdrachtgever.
Bij annulering tot 2 weken voor aanvang van de opdracht wordt 50% van de overeengekomen vergoeding in rekening gebracht bij de opdrachtgever.
Bij annulering binnen 2 weken voor aanvang van de opdracht wordt de totale overeengekomen vergoeding in rekening gebracht.
5.3 Opdrachtnemer is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. De overeenkomst kan dan ontbonden worden.
Artikel 6 Aansprakelijkheid
6.1 Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade die rechtstreeks en onmiddellijk het gevolg is van een aan de opdracht¬nemer verwijtbare tekortkoming in de uitvoering van de opdracht. Deze contractuele aansprakelijkheid geldt tot ten hoogste het bedrag van de vergoeding van te leveren diensten.
6.2 Voor schade voortvloeiend uit het gebruik van door opdrachtnemer ingevolge de overeenkomst te leveren diensten, te geven adviezen of schade veroorzaakt door bij de levering van diensten ingeschakelde personen door opdrachtnemer, is opdrachtnemer slechts dan aansprakelijk indien er sprake is van opzet en/of grove schuld van de zijde van opdrachtnemer en/of van de zijde van door opdrachtnemer bij de uitvoering van de levering van diensten ingeschakelde personen.
6.3 Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden uit hoofde van door deze derden geleden schade voortvloeiend uit de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, tenzij er sprake is van opzet en/of grove schuld aan de zijde van opdrachtnemer.
Artikel 7 Auteursrecht en aansprakelijkheid
7.1 Het auteursrecht alsmede alle overige rechten van intellectuele of industriële eigendom op het geleverde berusten bij de opdrachtnemer. De opdrachtgever verkrijgt slechts de gebruiksrechten. Dit tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
7.2 Iedere partij is verplicht strikte vertrouwelijkheid in acht te nemen met betrekking tot ontvangen informatie van en over de wederpartij.
Artikel 8 Klachtenprocedure
8.1 Het Balkon heeft een onafhankelijke bezwarencommissie. De leden van de bezwarencommissie staan vermeld op onze website. Geen van de leden van de bezwarencommissie heeft belangen in of bij het Balkon.
8.2 Deelnemers of opdrachtgevers die klachten hebben over een training of opleiding van het Balkon kunnen deze richten aan de bezwarencommissie.
8.3 De bezwarencommissie zal de klacht alleen in behandeling indien:
- de klacht verstuurd is binnen vier weken na afloop van de betreffende training of opleiding;
- de klager voorafgaand aan het bezwaar geprobeerd heeft om de zaak in den minne te schikken met het Balkon;
- de klacht duidelijk omschreven is, dat wil zeggen een omschrijving bevat van het feit waartegen bezwaar wordt gemaakt, een motivering bevat van het bezwaar en
een omschrijving bevat van de gewenste uitspraak van de commissie.
8.4 Na ontvangst van de klacht stuurt de bezwarencommissie de klager en het Balkon een schriftelijke bevestiging van ontvangst.
8.5 Eén of meer leden van de bezwarencommissie horen de klager en de betreffende trainer.
8.6 De bezwarencommissie beoordeelt of de klacht gegrond is. Als dit het geval is, kan zij besluiten dat de kandidaat recht heeft op een compensatie die niet meer bedraagt dan de hoogte van de inschrijfkosten.
8.7 De bezwarencommissie doet uitspraak binnen vier weken na indiening van de klacht. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt de opdrachtgever daar binnen 4 weken van op de hoogte gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht en er een indicatie wordt gegeven van wanneer we verwachten uitsluitsel te kunnen geven.
8.8 Het oordeel van de bezwarencommissie is bindend voor de klager en het Balkon.
8.9 Het Nederlandse recht is van toepassing. Als de klachtenprocedure niet leidt tot een bevredigende oplossing, is de rechter in het gebied van het Balkon of zijn gemachtigde de aangewezen geschillenrechter.
8.10 Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.
8.11 De klacht zal worden geregistreerd en voor de duur van 2 jaar worden bewaard.
Artikel 9 Geschillen
9.1 Op alle door opdrachtnemer te sluiten overeenkomsten is Nederlands Recht van toepassing.
Heb je vragen over deze regelingen, neem dan gerust contact met ons op.
Vasse, januari 2001 en aangevuld in maart 2018
René Meijer
Judith Budde
directie het Balkon
Voice dialogue academie
Oudewand 39-B
7201 LK Zutphen
KVK: 30115109
BTW: NL808896003
T. 0575–743709